6OS Onthaal, organisatie en sales
Onthaal, organisatie en sales is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Ze biedt inzicht in de werking van ondernemingen en is gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten. Aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten. Het verwerven van digitale competenties kadert in de bedrijfsgerichte component vermits de goederen-, documenten-en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.
Specifiek komen in deze richting de werking van ondernemingen, verkoop en marketing in de retailsector, klanten onthalen en informeren, beperkte administratieve taken uitvoeren (in functie van het onthaal van klanten) en winkelverkoop in een B2C (business to consumer) omgeving aan bod.
Bij Engels en Frans wordt ingezet op communicatieve vaardigheden binnen de context en bij Duits ligt de focus op zelfredzaamheid binnen de context.
Doorstroommogelijkheden binnen onze school
Doorstroommogelijkheden bij afstuderen
Relevante Se-n-Se
- Commercieel assistent
- Klantcontactmedewerker
Arbeidsmarkt
Op het einde van de 3de graad behaal je beroepskwalificaties (BK’s) en kan je op de arbeidsmarkt aan de slag.
- BK winkelverkoper: De winkelverkoper werkt klantgericht om producten/diensten aan particuliere klanten te verkopen teneinde de commerciële doelstellingen van de organisatie te realiseren.
- BK Administratief medewerker onthaal: Het correct onthalen en informeren van personen en het uitvoeren van beperkte administratieve taken rekening houdend met de richtlijnen van de organisatie teneinde de bezoekers klantvriendelijk te onthalen en de organisatie hieromtrent te ondersteunen.
Meer vragen?
Indien u vragen heeft die op deze pagina niet werden beantwoord, kan u altijd contact opnemen met de school.
Neem contact op