Sint-Laurens bestrijkt een groot deel van het basisaanbod voor secundair onderwijs. Hierdoor zijn we in staat om elke leerling doorheen zijn schoolloopbaan te begeleiden naar de meest geschikte studierichting. De leerlingen kunnen een keuze maken uit de volgende finaliteiten:

• Arbeidsmarkt/bso
  • Doorstroom/aso
  • Dubbele finaliteit/tso.

Om en bij de 1100 leerlingen lopen bij ons school. Vanuit de geest en traditie van de Broeders van Liefde zorgen wij voor elke leerling die ons wordt toevertrouwd.

Dag in dag uit staat een team van vakbekwame en gedreven leerkrachten in voor kwaliteitsvol onderwijs. Een school is echter meer dan onderwijzen alleen. We hebben ook aandacht voor leerlingen als individu; we bieden een luisterend oor of we voeren een gemoedelijke babbel. Hierdoor zorgen we voor een huiselijke, geborgen sfeer. We begeleiden waar nodig en hopen op die manier het beste in onze leerlingen naar boven te halen. We rekenen op een flinke dosis motivatie en leergierigheid. Wij bieden hierbij een gezonde kijk op hun talentrijke toekomst.

Goede afspraken maken ook goede vrienden. Ieder heeft zijn of haar verantwoordelijkheid in de groei naar volwassenheid. Duidelijkheid inspireert en creëert een omgeving waarin het aangenaam leren is. Beleefdheid, christelijke inspiratie, respect en discipline zijn in dat licht voor ons belangrijke waarden.